Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kabir včelařem

Bylo na čase vypadnout zase jednou ze spižírny, přiučit se něčemu novému a zároveň prožít nějaké nové dobrodružství. Chvíli jsem přemýšlel, kam vyrazím a pak zavolal včelař Josef Hruška. A protože jsem v životě včelí žihadlo na vlastní oči neviděl a med miloval skoro, ale jenom skoro jako ementál, tak jsem neváhal a vyrazil do včelína stáčet med.

Neponechal jsem nic náhodě a nejdříve jsem obhlídnul celý včelín. Hledal jsem hlavně únikové východy, pro případ, že by šlo do tuhýho.

 

A jestli jste náhodou nikdy nebyli ve včelíně, tak to tam vypadá asi takhle.

 

Tady jsem s Josefem zapaloval troud do dýmáku - teda on zapaloval a já jenom přihlížel. Od té doby, co mi málem uhořelo ucho, tak mám sirky na nějakou dobu zakázaný.

 

Dýmák v plném proudu.

 

Když se úl otevře, musí se hned pro uklidnění zakouřit. Přiznám se, že jsem byl tak nervózní, že jsem si přičuchnul taky.

 

Zkontroloval jsem jednotlivé rámečky s plástvema.

 

Trošku to vypadá, že se mi kouří z ucha, ale nebojte všechno je pod kontrolou.

 

Zatím žádné pigáro v plyši a včely jsou tam, kde mají být.

 

Josef zkušeným okem prohlíží plástve. Já se radši držím trochu zpět, začíná to okolo víc a víc bzučet.

 

Takhle vypadá otevřený úl s rámkama.

 

Abych tam nebyl jenom na parádu, dostal jsem práci a to odvíčkovat plástve, které se potom připraví na vytáčení. No nemusím snad psát, jak jsem se nejenom olizoval, ale jak mi taky začal na různých místech nepříjemně lepit kožich.

 

Obhlídnul jsem nádobu na vytáčení medu

 

A už tečééé! Tomuhle se odborně prý říká: medomet.

 

Stáčení medu do lahví bylo pro mě asi největším zážitkem - pochopte, konečně žádné nebezpečí, že to někde pořádně píchne.

 

Roj 2013 - není nic jiného, než označený ulítnutý roj, který vzal minulý týden roha. Ale moc daleko neuletěl - už jsou zase doma.

 

No a na závěr nějakýho chytráka ještě napadlo, že mě vyfotí u vchodu do úlu, kterému se říká česno. Jenže ejhle, než jsem stačil říct sýr, tak jsem ho dostal. Rovnou vedle švu pod ocasem. No a jestli jsem ječel? Tak schválně...

Autor: Myšák Kabir | pondělí 5.8.2013 9:45 | karma článku: 17,31 | přečteno: 552x
  • Další články autora

Myšák Kabir

Kabir v Potkaním Klokánku

Jo jo, i nás hlodavce občas stihne krutej osud. Naštěstí, jak jsem se tuhle dozvěděl, existuje zařízení Potkaní Klokánek. Pomáhá týraným, zanedbaným, opuštěným nebo jinak ohroženým potkanům. No tak tam se musím pozvat, žejo!

7.12.2015 v 14:54 | Karma: 22,72 | Přečteno: 711x | Diskuse| Ostatní

Myšák Kabir

Kabirovo skotačení ve Skotsku

Johohó, jsem námořník! Tuhle mi totiž přišel mail: „Milý Kabire, mám pro tebe na mé plachetnici Kitmar volné místo na plavbě podél západního pobřeží Skotska.Vyplouvá a končí se v marině Largs, 40 km od Glasgow. Jel bys? Jarda"

19.11.2015 v 13:48 | Karma: 19,39 | Přečteno: 543x | Diskuse| Ostatní

Myšák Kabir

Kabirovo léto

Zdravím, přátelé myšího zpravodajství! Dneska jsem pro vás připravil takovej souhrn svejch letních zážitků. ... no prostě se chci vytahovat, no!

3.9.2015 v 14:15 | Karma: 22,23 | Přečteno: 673x | Diskuse| Ostatní

Myšák Kabir

Což takhle dát si špe... káčky?

Řekli jsme si jednou a shodli se, že to není špatnej nápad. ... Dobrá, bylo to trochu jinak, přiznávám.

13.8.2015 v 8:19 | Karma: 17,58 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ostatní

Myšák Kabir

Festival pohledem myší

Vzzzznn... Filmovej festival se prohnal Varama! Já tu byl letos už potřetí, ale bylo to pro mě nový. Jednak jsem z týmu hostů přešel do mančaftu domácích, navíc jsem byl hostitel. Frodo byl na všechno zvědavej jakó... jakó... myš!

14.7.2015 v 14:21 | Karma: 22,80 | Přečteno: 1120x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1155x
Jsem slušňák. Je slušné se na začátek představit a říct o sobě pár věcí, abych zamezil nejrůznějším mediálním spekulacím.
Jsem myš. Myš domácí, pro zástupy milovníků latiny „mus musculus“, žádná krysa, žádnej potkan nebo nedej bože „myš vulkánská – mus vulcani“
Jsem někdo, kdo se rozhodl vyjít se svým kožichem na trh a kdo chce kousek dál od něj zapálit novou pochodeň.
Jsem někdo, kdo nikdy nechtěl psát myší. Jsem Kabir!

Více o mně najdete na mém webu www.kabir.cz